Svar på frågor

"Hur gör du för att få ditt och din pojkväns långdistansförhållande att fungera? Min pojkvän ska också ut och resa, visserligen bara i 6 månader men jag förstår inte hur jag ska klara av det! Jag håller på att bryta ihop, hjälp mig! Har du några tips på hur man får det att fungera, hur har du mått?"

"Tufft att han flyttade. planerar du att också flytta till andra sidan jordklotet efter studenten? hur klarar man annars ett förhållande om man inte vet när man ser varandra igen, det är ju liksom ingen resa man gör öven en helg för att hälsa på.... eller vad har du för planer efter studenten? :-) /Amanda"

Svar: Tro mig, jag vet precis hur du känner dig. Och jag kommer svara helt ärligt. Jag har vetat sedan i januari att han skulle åka, och han åkte i april.. dvs jag hade god tid på mig att förbereda mig. Men det var inte förän dagen innan som jag insåg att det faktiskt var på riktigt, att han faktiskt skulle åka. Jag skulle hem och äta middag med hans familj dagen innan, och jag var så sjukt nära på att inte ens åka dit. Jag satt i min säng och skakade, tårarna rann, jag hade andningssvårigheter och jag hade mobilen i handen och tänkte skicka iväg det där smset jag hade skrivit där det stod att jag inte skulle klara av att åka dit. Men trots den fruktanvärda rädslan åkte jag dit iaf. Under hela middagen försökte jag med hela min kraft att hålla masken men lyckades dessvärre inte så jättebra. När vi låg i sängen slog det mig att det var sista gången jag skulle sova i hans famn på så länge vilket resulterade i att allt bara brast. Att se honom försvinna upp för rulltrappan in i gaten på flygplatsen var det jobbigaste jag varit med om i mitt liv. Jag trodde aldrig att jag skulle förmå att må så dåligt någonsin!!! Men efter den punkten blev det bara bättre och bättre. Varje morgon när jag vaknar loggar jag in på facebook (tragiskt nog:P) där vi skriver till varandra varje dag. Han ringde mig idag när jag var på stan med mamma vilket slutade upp med att jag stod och skrek på gatan. Vi skickar sms, vi skickar bilder... Det är viktigt att komma ihåg att det är okej att brista ibland, men låt det inte förstöra dig! Se till att fortsätta att hålla uppe spänningen med att ha ett förhållande och kämpa för att få det att fungera, love is it truly something worth fighting for, so put your heart and your soul into it and make it work! Blicka framåt och föreställ dig den dagen ni återförenas igen. Tro mig, du kommer klara det, det är bara så värt det

Svar: Nu ska jag avslöja någonting som jag egentligen inte vill säga då det inte är säkert ännu. MEN HAN KOMMER HEM SNAAAART!!!! Eller kanske då :P Jag vill inte stressa honom då det är en helt otrolig resa och jag vill att han ska uppleva den till fullo, det är han mer än värd! Men vill han komma hem så är det inte precis som att jag klagar ;D Men jag hade tänkt att jag skulle åka dit jag med, efter att jag tjänat ihop lite pengar. Jag planerade iprincip mitt liv efter studenten för att kunna åka dit. Men nu kommer han nog hem om inte sådär alltför lång tid. Så det blir en svensk sommar (bortsett från veckan i Tunisien), jag hoppas på att hitta ett jobb också. Och sedan vill jag gå en textil-kurs till hösten. Sedan ska jag även läsa upp lite ämnen på Kumvux

Kommentarer
Postat av: Alexandra, KAKHUSETS

Min pojkvän bor i Australien, Sydney. Tr mig tjejer- jag känner igen mej :)

2009-06-03 @ 11:12:56
URL: http://www.kakhusets.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0