Svar på fråga

Vart hittar man snygga studentklänningar? Vill helst ha en vit :) Du som har himmelsk stil kanske kan bidra med några tips ;)

Jag är ganska kräsen vad gäller design, struktur, material osv på klänningar där eventet är betydelsefullt för mig. Jag har därför designat balklänning, studentklänning och studentfestklänning själv för att få de precis som jag vill ha dem. Lite överambisiöst kan tyckas men äsh då :P Balklänningen avslöjar jag fortfarande ingenting om, jag kan dock säga att många förändringar har gjorts sedan sist jag skrev om det ;P Studentklänningen är väldigt stylein-insiprerad med flätade detaljer och studentfestklänningen är bara så party som den kan bli ;D 

Trots detta har jag många butiker att rekommendera! Jag tycker själv att det är snyggast om man har en enkel klänning i helvitt utan en massa krussidull. Jag råder er att inte ha klackar på utspringet, och inte heller tubtop-klänning. Tänk på att man vill kunna hoppa som en idiot utan att få ont i fötter eller visa brösten ;)

1. Jag var så nära på att själv köpa en studentklänning på Cubus som är riktigt fin. Kunde dock inte hitta någon bild på den, men jag är säker på att ni kommer förstå vilken jag menar då den är den ultimata studentklänningen. Cubus har ju även 30 % rabatt denna vecka så passa på ;)

2. Alla budget-kedjor såsom H&M, Gina Tricot, Veromoda, Vila, Rut m.fl. Hope och Lindex har ett stort utbud vita klänningar. Jag köpte själv en klänning på H&M nyligen som skulle passa finfint som en studentklänning så där är det bara att välja och vraka.

3. Kan man tänka sig att lägga en störra summa pengar för den så rekommenderar jag starkt  Fiorucci, Grace, Filippa K och eventuellt NK.

4. Sedan får vi inte glömma alla fjortisbutiker i staden. Jag har själv fyndat flera söta klänningar i dessa butiker, så man ska inte ha förutfattade meningar ;) Jag kan inte namnen på dem men det finns bl.a en i femmanhuset på övervåningen, en bredvid Mc Donalds vid Kungsportsplatsen och en i samma passage som Svea, Hope och Fiorucci.

Kommentarer
Postat av: Malin

Sy själv :D

2009-05-23 @ 19:41:23
URL: http://sandbergmalin.blogg.se/
Postat av: Cornelia

kolla på chicy.se! där kan man hitta riktigt söta klänningar. själv är jag särskilt förtjust i "vintage lace dress - créme", med rätta sakerna till - MUMMA!



2009-05-25 @ 18:59:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0