Svar på frågor

Jag har nu valt ut några frågor, och valt bort de som ställer samma fråga :)
Hur ska du och din pojkvän göra när han flyttar till Australien?

Vi vet nog inte riktigt själva hur vi ska göra när han åker. Vi har sagt att vi ska ha ett öppet förhållande, men jag är alltför kär i honom för att klara av att göra någonting med någon annan. Jag vill inte ha någon annan än honom. Men det kan hända att han är borta i ett år, och mycket kan hända på ett år. Så vi får helt enkelt se hur vi klarar oss :)


var får du all inspiration ifrån? jag förstår inte hur du kan se så snygg ut hela tiden, vill du inte ta på dig dina fulaste kläder ibland, bara för att det är skönt? ;) skitbra blogg!

Hahah jag gör allt i min makt för att försöka få användning för allt i min garderob :P så jag använder även mina "fula" plagg. Men jag tror inte riktigt på att det finns fula kläder, allt är eller kan vara snyggt :)


Hej :D Du har jag sagt att du inte vill avslöja någonting om hur din balklänning ska se ut, men kan du möjligtvis ge en hint på hur din studentklänning kommer se ut? Eller iaf ge lite tips om vad som skulle vara fint :) Tack för en grym blogg!

Jag har ingen större koll på hur jag vill att min studentklänning ska se ut, men jag har två alternativ som jag velar lite mellan :) Skulle jag köpa en studentklänning nu skulle jag tröttna på den redan nästan vecka därför försöker jag inte tänka alltför mycket på det ännu :P Ett tips jag kan ge er är att inte ha en tubtopklänning, då man vill kunna hoppa som en galning utan att behöva tänka på att hålla uppe klänningen :) Klänningen på bilden nedan är ett av alternativen jag velar mellan just nu
                        

Vem tar alla "dagens outfit" bilder på dig när du står på gatan? :D

I 98 % av fallen sätter jag på självutlösaren, och i 2 % tar kompisar bilder. Men det är ytterst sällan ;P

 

Hej!
Måste bara säga att jag tycker att du är en väldigt vacker människa och jag diggar din stil rejält. Vad har du för drömmar och mål i livet?
Mvh Linda

Oj vilken svår fråga! Det är mycket jag vill hinna med och uppnå med mitt liv. Jag vill resa till jordens alla hörn, jag vill arbeta med någonting som intresserar mig, jag vill bilda familj... jag vill vara lycklig helt enkelt, det är det enda som betyder någonting. Men jag har inget speciellt mål som jag satsar på att uppnå. Jag är väldigt spontan och vill testa på många olika saker. Jag vill kunna se tillbaka på mitt liv som en erfaren gammal dam, och berätta om allt spännande jag gjort för mina barnbarn :)


Vad har du tänkt att göra när du blir färdig med gymnasiet? Och vad jobbar du med?

Jag har tänkt att jag ska plugga vidare någon dag, förhoppningsvis i Danmark. Innan dess behöver jag dock finna motivation. Så jag ska ta ett eller två sabbatsår där jag ska jobba och resa, förhoppningsvis hålla på med mode och börja med dansen igen :)


Wow, Olivia, du är ju bara enastående! Jag vet inte vad jag är mer faschinerad av, din stil, ditt hår eller ja.. jag vet inte :D sjukt bra tjejen, keep it up! Måste bara fråga vad det är för färg på ditt hår!? :O insanely beautiful.
puss på nosen / J

Men tack så jättemycket! Jag blir verkligen superglad :D Hmm, jag skulle nog beskriva mitt hår som sandblont, jag har både ljusa och mörka slingor vilket för mig ger intrycket av en sandstrand, hahaha. 
 

Hej jag gillar verkligen din stil därav läser jag din blogg, detta kanske är en dum fråga men hur har du råd med alla kläder å skor du handlar, är det dina elr föräldrarnas pengar? Inga illa menat bara nyfiken!
Bra blogg

Då jag shoppar för min egen njutning och egentligen inte är i behov av plaggen jag köper så betalar jag enbart från egen ficka :) Är det dock någonting jag behöver, som t ex vinterjacka, jeans, skor osv. så bidrar de med pengar :) Jag lägger hela mitt studiebidrag på kläder, lite av lönen, och lite av mammas och pappas pengar :)


Hur mycket lägger du på kläder i månaden? :) Oj det är verkligen pinsamt, men jag vet inte riktigt. Det beror ju självklart på också, men 1 000 - 2 000 :-
Var får du all inspiration ifrån till din snygga stil? :)
Jag inspireras från alla möjliga håll, så fort jag går utanför dörren på morgonen till det att jag kommer hem :) Jag läser även lite modebloggar då och då.
Och framförallt, tack för en superbra blogg!

1. hur lång är du och hur mycket väger du?

Jag är 1.74 och väger 56 kg

2. Favorit blogg och tidning? http://www.amlul.com/, läser inte tidningar typ, men jag får väl säga Expressen Fredag då ;P
3. Skostorlek?
38 eller 39, beroende på skomodell. Men oftast 38
4. Favorit affär?
Får jag bara välja en?! :P H&M måste jag nog säga faktiskt, eller weakday kanske, eller Zara såklart!
5. Vilka länder har du besökt?
Norge, Danmark, Spanien, Thailand, Egypten, Tanzania, Bulgarien, Tyskland, Frankrike, Kenya... vad jag kommer på nu


vad jobbar du med?

Jag extrajobbar på Godis Havet i Allum :)


kan du inte lotta ut lite kläder som du har tröttnat på? :D

Jag har funderat på detta, jag har så mycket kläder som inte kommer till användning. Men det blir nog inte än på ett tag, men kanske :D


Hur har du råd att köpa så mycket kläder? Du jobbar väl inte så mycket? Grym blogg! :)

Studiebidrag, lön och bidrag från föräldrar :)


- säg något om dig som ingen vet När jag var 7 år åkte jag fast för snatteri (jag skulle ta tre klubbor) haha
- hur skulle du beskriva dig själv?
Glad, positiv och social tjej som gillar att leva livet
- vad vill du jobba med? i vilken bransch?
Om jag har riktigt tur får jag jobb inom modebranschen, annars har jag alltid velat jobba med att hjälpa människor på olika sätt.
- var jobbar du?
I en godisaffär
- vad går du för program?
Natur
- hur skulle du besrkiva din stil?
Skit svårt att säga! Men mitt syfte är att försöka inspirera och tipsa människor
du är snygg och har en bra blogg, keep up the good work!

hur kan du hålla din kropp så slank?

Med tanke på att jag tränade varje dag när jag var liten så har jag en väldigt bra grund med mig från barndomen. Jag kan typ inte gå upp i vikt, dock går jag väldigt lätt ner i vikt. Men jag mår så mycket bättre inombord när jag håller igång kroppen och äter nyttigt, så trots att jag inte går upp i vikt så går jag på promenader flera timmar i veckan, jag löper, och gymmar. Jag äter havregrynsgröt varje morgon och håller mig till helger med sötsaker.

Tänkt bara höra om du lyckats hålla dina ifrån extra nytt-förhållande-kilon eller inte? Och vad du gör för att undvika dem? Supersöt blogg föresten!

Hmm jag är inte helt hundra på att jag förstår frågan fullt ut, men vi kör på ändå :P Jag började inte äta mer för att jag fick en pojkvän, dock har jag gått upp i vikt på grund av att jag började äta hormoner. Detta är jag dock enbart glad för, tidigare bestod jag enbart av skinn och ben, helt utan några former. När jag var liten såg jag ut som ett vandrande skelett ungefär, och det gillar vi inte. Och som jag sa i en tidigare fråga så har jag inte kunnat gå upp i vikt tidigare, men då jag började äta dem gick jag upp 5 kg. Tidigare vägde jag 51, nu väger jag 56. Därför är jag lite rädd för vad som ska hända när jag ska sluta äta dem nu :/ Men mitt tips är att kombinera träning med mångsidig kost, då får man enligt mig den finaste kroppen.


Här kommer en fråga från en person som är inne på bloggen varenda dag, vad är det bästa modetipset du skulle kunna ge?
Det här kommer låta jätte klyschigt, men mitt bästa modetips är att skapa sin egen stil, att inspirera och inspireras av andra. Det syns tydligare än man tror när en tjej bär någonting hon vantrivs i, än när hon är klädd i någonting hon tycker är snyggt och är stolt över att bära. Se till att klä er efter er egen kroppsform. Jag själv föredrar att klä mig i tighta kläder för att framhäva mina "former" så väl jag kan :)


Kommentarer
Postat av: Emma

Hej!

Undrar bara om din pojkvän läser din blogg?

2009-03-30 @ 18:32:14
Postat av: Olivia

hmm bra fråga :P haha jo men han läser den lite då och då :)

2009-03-30 @ 19:15:05
Postat av: Emelie

Hej igen =) skönt att slippa indvalet idag du ;p. Samma sak hände med mig när jag började med hormoner som du säger... jag trivs dock med mig själv med lite mindre former så jag kör lite extra nu inför balen ;p. haha. Ett litet tips är att inte äta mindre än tidigare när du slutar, trots att din matlust antagligen kommer minska. Pusselipuss. =)

2009-03-30 @ 19:53:34
URL: http://frokencarlberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0