Hår

Och så var man nyfriserad och härlig :D Jag klipper mig som sagt i en frisörsalong som heter Hans och Bengt och ligger på en tvärgata till avenyn. Idag klippte jag mig hos Emelie, en svinhärlig tjej som är så lätt att prata med. Eller jag tycker iaf det, med tanke på att vi har ganska mycket gemensamt. I  2 ½ timma satt vi och pratade om SATC, friends, the hills osv. Jag fick även mycket tips från henne och Lina angående balfrisyr, om vad som kan vara lämpligt att göra för att förbereda håret osv. Så det kommer bli superb detta.

Till dig som frågade tidigare (eller för er som är intresserade :P):
Är du blond och vill göra mörkare slingor så finns det en tendens att håret kan få en grön nyans. För att undvika det så be frisören om en speciell färg (som jag tyvärr inte kommer ihåg namnet på) för att undvika detta. De flesta frisörsalonger använder redan detta, köper du dock hem egen färg från en vanlig matvarubutik eller liknande och ska färg från blont till mörkt hår så är det stor risk att det blir grönt iaf :) Bra att ha i åtanke. 

Det framgår inte riktigt på någon av bilderna hur håret ser ut eftersom jag hade en konstig kamera idag :P Men omfärgat och klippt är det iaf :)
    
    

Kommentarer
Postat av: Kristin

låter ju skumt att håret kan bli grönt när man bleker hemma,blir väl snarare gult eller? däremot när jag skulle färga mitt blonda hår mörkt blev jag grön i huvudet du kanske har blandat ihop det?

2009-03-19 @ 18:08:19
URL: http://kristinsandgren.blogg.se/
Postat av: Olivia

Se där ja, blandade ihop det ;)

2009-03-19 @ 18:24:42
Postat av: Nico

Gud vad snyggt det blev, man ser speciellt på sista bilden hur det blev! Jätte snyggt.

2009-03-19 @ 19:35:56
Postat av: Olivia

Tack så mycket :D

2009-03-19 @ 21:09:27
Postat av: Camilla

Shit vad snyggt det blev! :)

2009-03-19 @ 23:25:56
URL: http://caams.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0