Svar på frågor

Jag har fått många frågor om hur jag gör mina "hårbullar" som jag kallar dem. Jag har många olika sätt beroende på hur jag vill att formen på den ska bli, men den som tycks ha varit mest populär bland er är den stora tighta sorten. Så här kommer en kort beskrivning med bilder till, vet inte om det hjälper så mycket men ändå :P

1. Sätt upp håret i en tight toffs, tänk på att fästa håret där du vill att bullen ska vara placerad. Jag brukar antingen köra en hyffsat hög eller låg.

2. Sedan tvinnar/tuperar du håret i själva toffsen för att få volym vilket gör den slutliga bullen fylligare, jag föredrar att använda mig av en kam.
    
             
3. Därefter snurrar du håret lätt och fäster äden med en hårnål

4. Spraya som sjutton för att få det att stanna!

Kommentarer
Postat av: elin

var har du köpt tröjan?:)

2009-06-09 @ 17:11:11
Postat av: Lisa

Vad menar du med tvinnar? (:

2009-06-09 @ 18:06:13
Postat av: Olivia

Tröjan är från Åhlens :)



Att man tuperar håret :)

2009-06-09 @ 18:15:58
Postat av: Ulrika

Jag har också sån knut ibland, kul med instruktioner.

2009-06-09 @ 20:07:24
URL: http://colorelle.se
Postat av: felicia Persson

åh vad bra tack! det ska jag prova sen :D lägg gärna ut fler tipps det var greate (Y)

2009-06-09 @ 22:37:31
URL: http://feliciapersson.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0