Svar på fråga - hur man bevarar sina lockar genom en hel kväll

Jag har fått många frågor angående hur jag går tillväga för att få mina lockar att hålla en hel kväll utan att håret blir platt. Här kommer det enkla svaret:

Man MÅSTE spraya håret innan man lockar det!!! Annars går lockarna ut på bara någon timma. Och man måste dessutom använda mycket

1. Ta ett stycke hår
2. Spraya
3. Locka
4. Sparya igen

När du sedan lockat hela håret måste du spraya igen! Annars håller det aldrig genom en utekväll av dans, svett, vindar och allt vad en utekväll innebär :)
    

Kommentarer
Postat av: s

:0 man ska inte spraya innan, det sliter på håret jättemycket

2009-06-14 @ 20:54:39
Postat av: Olivia

Det sliter, det gör det. Men det gör det av att bara locka håret också. Men man måste självklart använda värmeskyddande produkter som skyddar mot slitninga av håret vilket även är effektivt för skyddning då man sprayar håret innan. Skulle man fråga en vanlig frisör skulle de ge samma svar till hur man vill att lockarna ska hålla :) Det är från dem jag själv har fått tipset från början :)

2009-06-14 @ 23:21:56
Postat av: Elin

Hej! Vad använder du för locktång och vilken "storlek" har du? :) Kram kram

2009-06-14 @ 23:32:28
URL: http://redghost.blogg.se/
Postat av: Andrea

är det något särskillt hårspray du använder?

2009-06-15 @ 21:12:16
Postat av: Athina

tack för tipsen :) jag har en likadan platttång / locktång lr vad man nu ska kalla den :)

2009-06-16 @ 13:20:17
Postat av: Victoria

vad är det för locktång? hur många milimeter?

2009-06-20 @ 21:12:20
URL: http://sohodoll.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0