Svar på fråga

Jag fick en fråga igår angående vad jag använder för smink för att lägga själva grunden... Och det är otroligt olika faktiskt... Jag varierar från dag till dag mellan de olika foundations på bilden nedan. 

MAX FACTOR miracle touch - ingen foundation utan fungerar snarare som en concealer. Jag använder den alltså för att täcka ojämnheterna i ansiktet. Har jag oftast när jag bara ska gå till skolan.
ISADORA - Vit flaska tunn, svart flaska tjockare. Dock samma färg
MAYBELLINE smooth result - Är en tunn foundation som ger lite lyster till huden. Jättefin på sommaren speciellt :)
NIVEA ideal finish - Väldigt täckande foundation.
TRUE MATCH - hyffsat tunn, fungerar bra till att blanda ut foundations med, för att få fram rätt ton. Därför köper jag den alltid i en väldigt ljus ton.

Många använder sminksvampar då de applicerar foundations, men enligt mig är det ingen bra lösning. Sminksvampar suger till sig otroligt mycket och det blir därför ett slöseri på smink. Du får även ett fett lager av foundation på ansiktet vilket man vill undvika. Jag använder alltid fingrarna då det är lättare att arbeta in krämen i huden och få den så jämn och tunn som möjligt. Du spar även på pengar genom att mängden lättare kan begränsas när du applicerar med fingrarna. 
    

Då foundationen är lagd använder jag antingen ett ljusare puder eller solpuder beroende på vad jag har för foundation på mig. Puder applicerar jag på näsa, under ögonen och hakan främst. Solpuder är inte till för att göra en brunare, utan har man foundation kan ansiktet lätt se väldigt platt ut. Använd därför ett solpuder vid pannloben och under kindbenen för att förtydliga dina ansiktsformer. Lycka till med sminkande nu :) Puss och kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0