Skomakarn

Tillhör det inte en skomakares image att vara sjukt bitter? Varje gång jag kommer till skomakaren här i Sävedalen för att lämna in skor på klackning får jag en suck till hälsning, sedan börjar klagandet:
 "Du har använt skorna för länge" "Du borde kommit in med dem tidigare" och "aaah jag får se om det här ens går att fixa"
Alltid samma gamla visa. Och jag tycker det är lika roligt varje gång. Det skulle ju inte alls vara samma sak om skomakare skulle vara trevliga och glada. Tänk bara på hur sagan om Barnen i Bullebyn hade varit om skomakarn bjöd på kaffe och bulle.. hemska tanke!

Nu har jag iaf tre par nyklackade skor, jag känner mig otroligt duktig :P Plus att jag tyckte nog att jag kunde se en glymt av ett leende då jag steg in i butiken idag ;)
    


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0