En 6 ½ timmars lång resa

Min resa till landet gick superbra! Den var lång, svettig och jobbig, men samtidigt välbehövlig. Jag får väl dock säga förlåt till nära och kära som blev oroliga över mig då jag inte bara "rymde" utan även stängde av min mobiltelefon på kuppen. Jag ville bara vara för mig själv, och klara av att komma fram oberoende av hjälp utifrån. Jag tog som sagt buss och tåg till Uddevalla. Väl framme gick jag till informationsdisken som sa att det inte gick några bussar mot min destination. Så jag gick ut och började fråga bilåkare om de möjligtvis skulle åt samma håll som jag själv. Efter inte alls länge träffade jag fyra killar i 25års åldern som åkte runt i en raggarbil som åtminstone skulle en bit påvägen. Just som jag skulle hoppa in kom kvinnan från informationsdisken ropandes efter mig och hon sa att en extrabuss hade satts in. Så jag tackade killarna och väntade istället på bussen (vilket var lite av en lättnad måste jag medge). Väl framme i Bengtsfors satte jag mig vid sjön och kollade på wake-board åkare, två av Sveriges bästa var där så de hade en lite föreställning. Sedan började jag min vandring mot Kråkenäs, jag vet inte hur många kilometer jag gick innan en bil äntligen stannade och plockade upp mig och körde mig till Skifors. Jag var då helt utmattad, svettat rann och mina ben var så trött. Då jag klev ur bilen såg jag en familj komma åkandes på dressin (cykel på räls). Jag sprang ut på spåret och fick till min lättnad åka med :D Jag åkte med dem en bit och gick sedan de sista två km och var till slut framme. Då hoppade jag direkt i plurret kan jag säga ;)

Sjukt rolig resa hur som helst. Det som var jobbigt var att jag inte hade några pengar, så jag kunde inte köpa mat, glass eller dricka. Men jag klarade mig ju iaf ;) Träningsverken sitter fortfarande i kan jag säga ;P

                              Bilder från landet kommer in imorgon
    
                                                      dressin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0