Svar på fråga

Jag har varit otroligt dålig på att svara på kommentarer då jag har varit bortrest, och jag har fått många frågor under denna tid. Så när jag nu har håltimma tänkte jag att jag lika väl kunde besvara två av dem genom att slå ihop dem då de gällde samma ämne:
Vad tycker du om unga mammor, och skulle du själv kunna bli en? Vill du ha barn någon gång?
Jag anser inte att en "äldre" ålder är det som är relevant då man pratar om att skaffa barn, för mig handlar det endast om en  mognadsfråga. Det finns ingenting som säger att en kvinna på 25 år skulle vara mer redo än en 15åring, då vi alla är så otroligt olika som individer. Vissa är såpass mogna i tidig ålder att de klarar av att bära det ansvaret som medkommer då man bestämmer sig för att bilda en familj, kanske till och med bättre än en kvinna av äldre ålder. Jag är till skillnad från dem absolut inte redo för ett sådant ansvar ännu. Jag kan knappt ta hand om mig själv, och att då dubbla det ansvaret hade inte varit någon hit :P Därför ser jag verkligen upp mot unga mammor och deras styrka, jag har en lång väg kvar att gå innan jag når deras nivå av ansvarstagande. Jag älskar verkligen barn och ser fram emot att bilda egen familj en vacker dag, men inte förän jag känner att jag är mogen nog att bära det ansvaret. Jag har väldigt svårt att se min framtid utan barn, då jag växt upp i en familj med fem barn och har haft en helt fantastisk barndom. Jag vill att mina barn ska få samma sammanhållning inom familjen och lycka jag har haft i mitt liv. Min familj är det som betyder mest för mig, och jag älskar dem. Att en vacker dag få ge mina barn samma känsla som jag har är någonting jag verklgien ser fram emot. Men det får nog dröja ett tag till :)

Det fick bli ett ganska ytligt och kort svar då jag nu måste bege mig till klassrummet :) Puss och kram

Kommentarer
Postat av: ammie

heej allihopa!



bli medlemmar här, GRATIS KLÄDER, presentkort 250 kronor, och det funkar! :)



http://www.gratisklader.se/Register.asp?r=129994



så bli medlem du också! pusspuss

2009-01-23 @ 17:48:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0