Svar på frågor :D

Det har typ stått om din kille ganska länge, men ni verkar inte ha blitt ihop fören nu. hur lång tid gick det mellan första kyssen och att ni blev ett par?
Hehe, jag kan kort och gott säga att jag har varit kär i den här killen under en ganska lång tid men jag tror inte att någon av oss ville ta det hela steget längre förän nu. Första pussen var för ett år sedan, men det var väl mer en vänskaplig puss kan man väl säga (jag tror iofs inte på någonting som kallas vänskapliga pussar och säger därmed emot mig själv :P). Första kyssen var på sportlovet förra året. Och vi blev tillsammans för 1 ½ månad sedan ungefär :)

Kan du inte berätta lite om hur din balklänning kommer att se ut, om du nu ens vet hur den ska se ut då :P Och även, hur lång är du?
Åh jag vill så gärna berätta för er hur min balklänning kommer att se ut, men jag kommer faktiskt inte prata om det med någon förrutom de som behöver veta, som sömmerskan typ :P Och kanske även mina närmsta då... Men jag är sjukt hemlighetsfull av mig, och jag vill att så få som möjligt ska veta hur den kommer att se ut innan. Vad jag kan säga är att den kommer bli fruktansvärt, och då menar jag gaaalet, snygg ;) Dock är jag inte helt hundra på hur framsidan ska se ut ännu :)
Jag är ungefär 1.74, men nu har jag inte mätt mig på ett tag :)

Vilken är din absoluta favoritaffär?
SJUKT svår fråga. Men efter mycket övervägande hit och dit så har jag nu bestämt mig för att svara Zara. Varje gång jag går in i den affären blir jag kär i 50 plagg minst. Och då syftar jag nog främst på skor :P Skorna på Zara är todiefor för min del. Jag vet 5 par där som jag vill ha som finns att köpa där nu :P Och deras vår-toppar är riktigt vackra också :)

Vad har du för storlek på jeans?
Det beror väl lite på vad det är för modell och hur man då vill att de ska sitta, men jag använder mest stuprörsjeans, och då är det storlek 26 som gäller :)

Hur håller du dig i form?
Jag tränar gym så ofta jag får tid. Jag promenerar iaf 2 km 4 ggr i veckan, jag springer när vädret tillåter. Jag tränar även gymnastik när jag känner för det. Det är otroligt olika vad jag tränar beroende på vad det är för årstid och vad jag är sugen på. Jag har en del att välja mellan :) Jag försöker äta nyttigt, och håller mig vanligtvis till helger när det gäller sötsaker :) Havregrynsgröt varje morgon gör susen ;D

Vilken är din favoritaffär, vart shoppar du mest? blir det mest kläder från kedjor, eller märkeskläder? din blogg är jättebra :)
Som nämnt ovan så är min favoritaffär Zara, dock är det absolut inte där jag shoppar mest. Jag går väldigt mycket i perioder huruvida jag väljer att köpa dyra eller billiga kläder. Nu är jag mer en så-myket-kläder-som-möjligt-för-pengarna tjej. Men rätt vad det är så kanske vinden vänder. Jag shoppar mycket på H&M, Monki, Cheep monday, Gina, Bikbok osv. Men att second hand-shoppa kan ju vara bland det roligaste!

Hur gör du med ditt hår när du lockar det?
Se inlägget nedan :) Plattång, och så rotera :D

Hur ser din pojkvän ut? o hur länge ha ni varit tillsammans?
Hmm, han är lång (tur för mig som går i klackar 24/7 ;P), smal, har rött hår och det finaste leendet någonsin. Vi har varit tillsammans i 1½ månad ungefär :)

vad handlade förra inlägget om? vad var det som förändrades?
Haha jag anade att denna frågan skulle dyka upp... Det var första gången jag och min nuvarande pojkvän pussades. Och man kan väl säga att det var början på förändringen av min inställning till förhållanden. Jag mådde ganska dåligt då jag gick i högstadiet för att jag ville våga släppa in killar på djupet, men jag klarade aldrig av det. Jag har alltid varit för rädd för att bli sårad eller för att såra någon. Och jag har aldrig velat riskera vänskapen för ett förhållande som kanske ändå inte kommer att hålla. Det är väldigt svårt att förklara, men jag har haft otroligt stora och jobbiga problem med detta. Därför är jag otroligt tacksam för att min pojkvän har hjälpt mig att utvecklas till den jag är idag. Från en känslokall jävel till en flicka som är kapabel till att älska, haha.

Hej! Började nyss läsa din blogg. Kan du inte berätta lite om dig själv? :)
Men gud va roligt :D Hmm, jaa vad finns det att berätta? Jag är en 17 årig tjej som bor i Göteborg, jag tar äntligen studenten i sommar :D Går naturvetenskap på Hulebäcksgymnasiet. Jag kommer inte alltid så bra överrens med (tjejiga) tjejer och umgås därför mest med killar :P Jag älskar att fota, umgås med vänner, vara ute och dansa... men framför allt att shoppa! Haha, där har du en liten fin sammanfattning av lilla mig :)

Hej! gillar din blogg! du har skrivit mkt om dina syskon. det verkar som du har jättemånga :p så jag undrar vilka de är, och hur gamla de är?
Åh, mina syskon är det bästa jag har <3 Vi är fem barn i familjen, så jag har fyra syskon. Alldeles lagom :D Elin - 26, Petter - 25, Johannes - 23 och Cornelia - 20

vad heter du på bilddagboken? (((:
Olajvia heter jag, men jag är inte speciellt aktiv :P Jag började blogga istället :)

wweeeei
jaa ;)

vad handlade "1 år sen"-inlägget om? ;)
Läs ovan :)

varför e buller bäst?
Åh vilken enkel fråga. För att du är bästa kompis med mig såklart! ;P

Vad använder du för kamera? :)
Jag använder 3 stycken :) 
Canon DS126151
Canon Digital IXUS 80 IS
Olympus Camedia c-4040zoom

Hur gammal är du? =)
Jag är 17 år :) Fyller 18 i juni.

Hej Olivia! Elenore här, Cornelias gamla klasskamrat. Jag bara undrar om de slitna jeansen som du senast lade upp på bloggen är köpa eller egen gjorda? Jag har försök hitta slitna jeans på alla möjliga sidor men inte hitatt några. De välkända från ginatricot är som bortblåsta från jordens yta! HAr du tips på hur man snyggt sliter sina jeans och har du några tipps om sidor på internett som har snygga bliggiga kläder med bra kvalitet?
Du kan gärna svara mig på min mail!
Kram Elenore
Svar kommer till din mail imorgon :D puss och kram

Kommentarer
Postat av: cornelia

du har skrivit fel om första kameran, bara så du vet. det är en canon 400d/450d. inte helt säker.

2009-02-03 @ 10:30:24
URL: http://corn.blogg.se/
Postat av: Elenore

Hej!



Gillar verkligen din blogg, den handlar inte bara om mode utan om livet också. Jag älskar dock dina inlägg om mode, och din klädstil. Undrar bara hur du har råd med alla kläder hehe! Om jag och Cornelia går ut och vinar någon kväll kan la du hänga på, skulle vara jätte kul!



Ha det gott och ser fram mot ditt svar på min mail!



Puss & Kram Elenore

2009-02-03 @ 10:50:59
Postat av: Olivia

Är du säker, det stod Canon DS126151 på den :P



Men gud va glad jag blir! alla mina inkomster, dvs studiebidrag och bidrag från föräldrar typ :P, lägger jag på kläder. Och jag försöker hitta så mycket kläder för pengarna som möjligt i princip.

Ja det hade varit supermys :D jag ska på övningskurningskurs idag, så svaret kommer antagligen in sent ikväll :) puss och kram

2009-02-03 @ 14:24:02
Postat av: Elenore

Hej!



Vi får fixa ihop nått ska prata med Cornelia! SKa bli kul att läsa ditt svar!



Ha det så bra! Puss och kram

2009-02-03 @ 14:56:40
Postat av: Anonym

hur kommer det sig att du går i trean när du är 91:A?

2009-02-03 @ 22:21:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0