Skvaller skvaller skvaller

Jag vet inte hur det är för er, men jag kan då inte få nog av skvaller! Hur kul som helst att läsa om kändisars upp- och nedgångar. Under den senaste veckan var det dock två rubriker som fick mig att bli så fruktansvärt upprörd

"Heidi Klum är för fet för catwalken"
Den tyske designern Wolfgang Joop säger:
"Heidi Klum är inte lämplig för cat walk-visningar. Hon är för tjock och har för stora bröst. Dessutom har hon ett dumt flin i ansiktet hela tiden, det är inte avant-garde - det är kommersiellt"
Han är inte heller ensam om denna åsikt. Flera olika modellagenter instämmer och tillägger även att hon är för kort.

För det första: Hedi Klum är inte tjock! Jag förstår inte vad vi lever i för värld! Vart man än vänder sig uppmuntras den, enligt modevärlden moderna anorexiakroppen. Vem i hela fridens namn tycker att det är attraktivt när kvinnor i 20-års ålder har kroppen av en 6-åring? Jag tror att ni, liksom jag själv ,anser att ideal-kvinnan bör ha en hälsosamt vacker kropp, inte en kvinna bestående av skinn och ben... Heidi Klum är enligt mig en av de modeller som är bäst lämpade för cat walk-visnignar då tjejer i vårt dagliga samhälle är så osäkra i sig själva att de hela tiden strävar efter att efterlikna hur det är "menat att se ut" enligt modevärlden. Det är hemskt hur trender förändras, och hur vi följer dem slaviskt, trots att konsekvenserna kan få vår hälsa att svikta i form av undernäring och svält.

För det andra: Hur kan hon vara för kort? Heidi Klum är 1.76 cm och därmed längre än många s.k. supermodeller. Kate Moss är 1.71 liksom...
     
          
    

"Chris Brown misstänkt för grov misshandel"
Chris Brown och Rihanna skulle båda uppträda på Grammy-galan i söndags, men istället blev det bråk, misshandel och häktet. Paret skulle ha börjat bråka i Chris sportbil, och när polisen anlände till platsen hittade de en uppriven Rihanna med synliga skador, bland annat blåmärken och bitmärken. De menar även på att Chris tog stryptag om Rihannas hals, och ströp henne tills hon blev medvetslös. Rihanna pekade ut Chris som gärningsman och blev efterlyst. Vid halv 7 samma kväll anmälde sig Chris Brown frivilligt till polisen, sångaren greps och borgen sattes på 400 000:-. Han betalade och är nu på fri fot i väntan på eventuell rättegång. Han är misstänkt för grov misshandel, och riskerar alltså upp till 9 års fängelse.

Enda sedan Rihanna var "otrogen" (hånglade) med Kanye West för några månader sedan har de bråkat konstant, och det kändes som att det stora bråket bara inväntades. De har separerat nu i alla fall. Men jag älskar ju verkligen Chris Brown, och jag kan inte förstå att han gjorde det! Hahha vilken tönt jag är. But I'm not ashamed of it ;P


Kommentarer
Postat av: cornelia

skillnaden är att kate moss inte går några visningar.

2009-02-16 @ 18:22:44
URL: http://corn.blogg.se/
Postat av: Olivia

Inte längre, men jag tror inte att hon krymper precis ;P

2009-02-16 @ 19:08:40
Postat av: Christopher Buller

jag mår illa av bilderna

2009-02-16 @ 23:57:03
URL: http://christopherbuller.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0