4 extra frågor :)

Jag tänkte bara snabbt svara på fyra extra frågor som tillkom efter att jag svarat på frågorna igår :)

Hej, jag har precis som du problem men min hy. Den ser nästan lite gammal ut efetr att jag solat för mycket solarium. Hur gör du för att försöka fräsha upp hyn igen? Du verkar ju ha koll på det mesta, så kanske att du kan ge mig ett tips på vilka produker som fungerar?
Jag kan tyvärr inte hjälpa dig på den fronten :/ Jag har en hudsjukdom som heter Perioral Dermatit som är som en slags inflammation i min hy kan man säga som gör att jag får små knottror främst runt munnen, men även upp på kinderna och pannan. Det finns botemedel mot detta, men läketiden är sjukt lång. Jag har haft detta i nästan ett år nu. Men det är på bättringsvägen. Och jag kan inte använda några andra hudvårdsprodukter då jag tar denna medicin och är därför inte så insatt i ämnet :) Men lycka till

Hej Olivia! Elenore här, Cornelias gamla klasskamrat. Jag bara undrar om de slitna jeansen som du senast lade upp på bloggen är köpa eller egen gjorda? Jag har försök hitta slitna jeans på alla möjliga sidor men inte hitatt några. De välkända från ginatricot är som bortblåsta från jordens yta! HAr du tips på hur man snyggt sliter sina jeans och har du några tipps om sidor på internett som har snygga bliggiga kläder med bra kvalitet?
Kram Elenore
De slitna jeansen jag har på bloggen är köpta på H&M divided i kompassen :) Jag hade otroliga svårigheter med att få tag på dem då de är otroligt populära, men jag lyckades tillslut :) Ett tips är faktiskt att besöka H&M och Gina på Allum i Partille, eller någonannanstans lite mer avlägset, det finns en större chans att jeansen finns kvar där :)
Jag har själv funderat på att trasha ett par egna jeans och har därför klickat runt lite på olika modebloggar och läst hur de har gått tillväga. Vissa har användt rotborstar, andra fotfilar... men vad som har verkat vara mest populärt är sandpapper. Är det första gången du ska trasha ett par jeans, så välj för guds skull inte dina favoritjeans med tanke på att det kan gå snett. Välj ett par gamla, lätt urtvättade jeans så att tyget har blivit lite unnare och som du lätt kan arbeta med. Använd dig av sandpapper, ett grövre och ett lite finare. Lägg ner mycket tid på att få det att inte se slitet ut på konstgjord väg. Vad jag även förstått är att saxen inte är någon hit, så skippa den. Använd det grova sandpappret då du vill göra större hål och det lite finare när du vill göra mindre revor eller små slitningar. Då sandpappringen är över kan du tvätta byxorna ett antal gånger så att färgen blir lite urtvättad också. Lycka till med trashandet nu ;D Ha det fint, Olivia

Hur kommer det sig att du går i trean när du är 91:A?
Detta har ingenting med att göra att jag var för smart för min årskull eller någonting liknande som många till en början tror... men det stämmer veeerkligen inte, haha! Jag var fruktansvärt envis när jag var mindre och ville börja i skolan bara för att alla mina syskon gjorde det. Så jag fick min vilja igenom och började alltså förskolan när jag var 6 år gammal istället för 7 :)

Hej, är själv på jakt efter jeanstights. Tycker dina såg så snygga ut men är dom verkligen så blekta? För de jag såg på Gina var ljusblå och jag är ute efter mer blekta än ljusblåa. Jeansleggings säljs j uöveralt men oft ai mörka kulörer som ja ginte är liak intersserad av. Häjp. :D Tack för en grymme blogg
Ja jag var precis som dig ute efter ett par blekta, nästan lite stentvättade jeanstights då jag hittade dessa :D Jag tror jag vet vilka du menar när du nämner de ljusblåa, men dessa är mycket mer blekta. Vad jag har sett har Gina tre eller möjligtvis fyra olika sorters kulörer på deras jeanstights. Otroligt mörka, mörka, ljusblå och de som jag har. Jag vet även att de ljusa såldes som smör... Men under de senaste veckorna har jag sett att de även säljer jeanstights på Bikbok, H&M, Rut m.fl och lite här och var. Det är bara att leta vidare och hoppas på tur :D Jag köpte ju mina i storlek 40, pga att de var de enda som fanns kvar. Så jag köpte dem och sydde in dem :) Lycka till med letandet. Och jag ska absolut hålla ett extra öga efter liknande tights... och hittar jag någonting intressant ska jag absolut tipsa här på bloggen :) Puss och kram

Kommentarer
Postat av: Elenore

Hej gumman!



Jag har inte fått nått svar på min fråga :( hehe! Skulle verkligen uppskatta det!



Puss och kram vännen

2009-02-03 @ 23:32:51
Postat av: Sara

Hej, jag har precis som du problem men min hy. Den ser nästan lite gammal ut efetr att jag solat för mycket solarium. Hur gör du för att försöka fräsha upp hyn igen? Du verkar ju ha koll på det mesta, så kanske att du kan ge mig ett tips på vilka produker som fungerar?

2009-02-03 @ 23:40:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0