Svar på fråga :D

Den bronzern/shimmern som du pratar om på en av dina inlägg (med bild), vad är det för märke, vad heter den?
På en bild där man ser dina ögon väldigt väl, vad är det du har använt för make-up där?

Make-up frågor är ju de allra roligaste, så nu ska jag som vanligt överdriva och förklara :)
Jag brukar vanligtvis inte använda bronzing powder under vintertider, förrutom på fester och liknande då jag tar ytterst lite. Det passar ju bäst på sommaren när man är brun och fräsch och vill frambringa den speciella lystern. Märket på bronzing powdret är Isadora - 44 highlight bronze. Nu på vintern brukar jag istället föredra att använda ljusare, nästan vitt skimmer till kindknotorna. Mitt vanliga skimmer tog slut förra vintern, och jag kommer tyvärr inte ihåg märket på det. Men jag använder nu istället en ljus tunn ögonskugga som jag applicerar på kindknotorna med en liten pensel för att lite diskret frambringa den hollywood känslan över det hela. Så himla snyggt verkligen! Och det fungerar i princip lika bra tycker jag, onödigt att lägga pengar på nytt smink om man redan kan utnyttja det man har hemma :) Det är dock lätt att ta för mycket så var varsamma.
     
På bilden nedan har jag först skuggat ögonlocken lätt med en svart ögonskugga. Till vardags tycker jag det är snyggast att lägga krydd på skuggorna längs med ögongloben och ut i kanterna, och sedan skugga av ju längre in mot tårkanalen du kommer. Till fest gillar jag dock kolsvart vilket är lättare att göra med en kajal-penna.
   Sedan har jag tagit ytterligare en ögonskugga, fast en vit/silvrig från make up store inne vid tårkanalen. Make up store har verkligen grymt smink! Vet inte hur många rougher, ögonskuggar och grejer jag har därifrån. Vad som är viktigt att tänka på då är att den sortens ögonskuggor fäller otroligt lätt, så antingen kan man köpa en speciell kräm för det som man applicerar under ögat, eller så är man extra försiktig bara :) 
   Sist men inte minst, en blöt kajal-penna som man alltså målar med precis i kanten av ögonfransarna. Min är köpt på Åhléns, finns i princip vart du än går. Och sedan mascara på det så är det färdigt sen :D Lycka till
Puss och kram
    

Kommentarer
Postat av: johanna

Hallå =) jag har för mig att jag sett att du haft på dig en lila klänning med dragkedja från Zara och tänkte bara fråga om det finns nån chans i världen att du vill sälja den till mig? :P

2008-12-10 @ 19:38:04
Postat av: Olivia

hmm, om det är den jag tror du menar så är den tyvärr inte min :/ Jättefin dock :D Gå in på sarahs blogg och kolla med henne ;) http://sarahsalvemini.blogg.se/

2008-12-10 @ 19:41:52
Postat av: Emma

TACK SÅ MYCKET!!



Du är supergullig! =)



Emma



P.S Den där "konstige killen" som addat dig ville adda mig också, såg d när jag kom hem på Skype (creepy!!). Kände igen namnet från din blogg. INTE ADDA!! D.S

2008-12-10 @ 20:26:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0